Chorvatsko 2010

1. srpna 2010 v 12:14 | klaras |  Nezařaditelné

Naše celá šílená rodina se rozhodla jet letos znovu do Chorvatska. V sobotu, když jsem psala článek, že odjíždím, začala propukat cestovní horečka. Ale to ještě nebylo nic proti neděli. I přes šílené tempo balení posledních zbytků jsme odjížděli až o půl druhé. Dojeli jsme do sousední vesnice a otáčeli se, protože jsme zjistili, že jsme půlku věcí nechali doma;-) Potom už cesta probíhala celkem normálně. V Mikulově jsme přejeli hranice a pak cesta ubíhala celkem rychle. Za Grazem jsme si říkali, že bychom mohli zastavit na noc. Taťka nerad v noci řídí (možná to je tím, že už v 9 večer je schopný usnout za volantem;-)) Měli jsme vytipované parkoviště, kde jsme spali minulý rok. Takže jedeme, jedeme a najednou profrčíme kolem parkoviště. Na dálnici se pochopitelně otočit nemůžeme a tak doufáme, že se objeví nějaké jiné. Jenomže slovinské hranice se kvapem blíží, proto musíme spustit akci s názvem Jak se vyhnout slovinským dálnicím;-) Ještě před hranicemi sjíždíme z dálnice a pokračujeme po silnice nazvané Jízda po Horní, Dolní;-) Za chvíli jsme ve Slovinsku a já jako multifunční GPS naviguju. Pomalu, ale jistě se stmívá a nálada posádky našeho automobilu se blíží k bodu mrazu. Parkoviště nebo odpočívadlo nikde. Najednou cesta končí zákazem vjezdu a všichni jsou naháněni na dálnici. Venku už je samozřejmě tma a teď si zkuste vymyslet jinou trasu.  Konečně nás něco napadlo a rozjeli se tam. Ale chorvatské hranice se blížili a blížili a my pořád nic. Pak jsme si všimli cedule na nějaké slovinské poutní místo. Tam určitě bude parkoviště. Cesta nic moc, ale to tak obvykle bývá. Vedlo z ní spousta odboček a silnice končila u skupinky domů, kde se nám málem povedlo přejet jednoho vlčáka;-) Otočili jsme se a nakonec zastavili na louce u jedné krásně osvětlené kapličky. Z jedné strany byla kukuřice a naproti nějaký jetel. Chtěli jsme si postavit stan, ale zjistilo se, že v něm nejsou tyče;-) Tak jsme si upravili ležení v autě. Vzhledem k zimě jsme vstávali už o půl šesté, upravili auto a odjeli dál. Pak už ceta pokračovala normálně a tak jsme brzy dorazili do kempu. Začala pravá dovolená u moře se spoustou koupání, opalování a takových věcí;-) O tom se nemusím dlouho rozepisovat, to si každý domyslí.  Poslední dny se ochladilo a když jsme odjíždeli pršelo a každou chvíli byla bouřka. Naši se rozhodli, že nepojedeme po dálnici, ale cestou přes hory a stavíme se u kláštera Manastir (poprvé jsem to přečetla jako Minas Tirith;-)) Jedeme si jedeme a najednou cedule kraj asfalta. Dál se jelo po kamenité cestě nad obrovským srázem dolů. Pro člověka s tak silnými závratěmi jako mám já fakt požitek;-) Ani se  nedivím, že člověk kterého jsme potkali ještě na asfaltu nás tak zdravil. Tady asi moc cizinců nejezdí;-) V jednu chvíli nám zastoupily cestu krávy. Zvědavě nás pozorovaly, něco na způsob Co to je za moderní traktor, to se tady často nevidí;-) Naštěstí jsme se pak napojili na asfaltovou silnici a ke klášteru už dojeli v pohodě.  Projeli jsme se a pak se dostali na dálnici. Tam se naše jízda poněkud zpomalila. Strejda, který byl v Chorvatsku předtím, říkal, že před mýtem stál hodinu. My hodinu a čtvrt;-) Na hranicích se stálo zase, ale pak to Chorvaty přestalo bavit, otevřeli pro osobní auta cestu kudy normálně jezdí autobusy a vůbec nekontrolovali. My jsme si koupili do Slovinska známku, protože GPS řekla, že už znova navigovat nebude;-) Na přespání jsme si našli místo na parkovišti u benzínky OMW, s nápisem, který taťka přeložil jako Zmagořte ze Shreka;-) Ráno jsme zjistili, že v protisměru (asi 30 km od hranic) stojí pěkná kolona. Naši cestu už nic nenarušilo, až na to, že se díky popojíždění v kolonách spotřebovalo víc nafty, než se počítalo a nám nezbyla žádná eura;-) Naštěstí jsme dojeli do Mikulova. Asi ve čtyři jsme dojeli (překvapivě) celí a zdraví;-)
Co dodat závěrem? Byla to celkem vydařená dovolená. Zjistili jsme, že si máme ve Slovinsku dávat pozor na otroky (alias cyklisty), objevili jsme nový živočišný druh racek hihňavý, snědli spoustu sladoledu (zmrzliny) a podobných skvělých věcí;-) Těším se na příští rok;-)
P.S. Fotky přidám později;-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.